سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در پنجره دو جداره از چه شیشه ای استفاده می شود؟

پنجره دوجداره کرج | قیمت انواع پنجره upvc | زارع

هوای بین دو صفحه شیشه مانند عایق عمل می کند.هواها عایق های بسیار خوبی هستند زیرا گرما را به خوبی هدایت نمی کنند و از انتقال گرما از بیرون پنجره به داخل و بالعکس جلوگیری می کنند. این کار خانه شما را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه می دارد.

مزیت معایب پنجره های دوجداره

همانگونه که بیان شد، پنجره‌های دوجداره دارای 2 جداره شیشه با یک لایه گاز بی اثر هستند که دو جداره را از هم جدا می کند. در مقایسه با پنجره های معمولی، آنها دو برابر ظرفیت عایق دارند که مزایای  زیادی به آنها می‌بخشد. این مزایا شامل موارد زیر می‌شوند.

پنجره زارع

کاهش صدا : پنجره های دو جداره صدای بیرون را از بین می برند و در نتیجه اتاق را عایق صدا می کنند.

کاهش قبوض برق : پنجره های دوجداره هزینه انرژی را کاهش می دهد. خواص عایق برتر آنها فضا را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه می دارد و در نتیجه هزینه های انرژی را کاهش می دهد.

بدون تراکم : این پنجره ها به گونه ای طراحی شده اند که ضد آب باشند، از یخ زدن قطرات آب بر روی سطح جلوگیری کرده و فضا را در زمستان سرد نگه می دارند.

معایب پنجره های دوجداره عبارتند از:

پنجره های دوجداره کمی گران تر از پنجره های معمولی هستند

خاصیت حفظ گرما آنها می تواند منجر به گرفتگی در خانه در تابستان شود.

در صورت شکستگی شیشه یا خرابی واشر آب بندی امکان تعمیر وجود ندارد و تمام شیشه باید تعویض شود.

قیمت پنجره دوجداره کرج | خرید انواع پنجره upvc | زارع

چرا باید از در و پنجره‌‌های دوجداره استفاده کنم؟

قابلیت عایق بودن پنجره دوجداره چیزی است که آن را بسیار محبوب کرده است.

عایق به معنای گرمایش و سرمایش کارآمدتر است و در نتیجه بهره وری انرژی خانه شما را افزایش می دهد. به عنوان یک قاعده، پنجره های دو جداره حدود 20 برابر بیشتر از پنجره های تک جداره کارآمد هستند.

پنجره‌های دوجداره معمولاً گران‌تر از پنجره‌های تک جداره هستند. با این حال، افزایش بهره وری انرژی آنها باعث صرفه جویی قابل توجهی در قبض برق شما در طول عمر پنجره های شما می شود و در دراز مدت آنها را مقرون به صرفه تر می کند.

پنجره های دوجداره نیز صدا را به حداقل می رسانند. آنها یک انتخاب عالی برای هر خانه ای هستند. این حریم خصوصی شما را حفظ می‌کند و صداهای بیرون را مسدود می کند.

چه چیزی بین 2 لایه شیشه پنجره وجود دارد؟

همانطور که در بالا ذکر شد، فضای خالی با هوا یا گاز مهر و موم شده با خلاء پر می شود.

هوا خواص عایق بهتری را فراهم می کند و عملکرد پنجره را تا حد زیادی بهبود می بخشد. بیشتر مورد گاز آرگون مورد استفاده قرار می گیرد زیرا رسانای خوبی برای گرما یا صدا نیست.

استفاده از گاز در فضای بین شیشه‌ها نیز رایج‌تر است، زیرا رطوبت هوا اغلب می‌تواند منجر به تشکیل تراکم در داخل صفحات شیشه‌ای در طول زمان شود. انتخاب گاز بین سلول ها به شما کمک می کند تا از این وضعیت جلوگیری کنید.

فاصله بین شیشه های دو جداره چقدر است؟

فاصله بین شیشه ها بر اثربخشی پنجره در عایق حرارتی و محافظت در برابر صدا تأثیر می گذارد. این فاصله معمولاً بین 6 تا 20 میلی متر است که معمولاً فاصله 12 میلی متری بهترین فاصله برای عایق بندی است.

اگر نگران کنترل صدا هستید، پنجره های آلومینیومی و شیشه ای با دهانه نزدیک به 150 میلی متر را برای خانه خود انتخاب کنید. این در کاهش سر و صدا بسیار عالی خواهد بود اما به این معنی است که پنجره های شما به عنوان یک عایق کارایی کمتری خواهند داشت.

در پنجره دو جداره از چه شیشه ای استفاده می شود؟

انواع مختلفی از شیشه را می توان برای شیشه های پنجره دو جداره استفاده کرد. لازم به ذکر است که می توانید پوشش ها، رنگ ها و طلق های اضافی را برای افزایش بازده حرارتی پنجره های خود انتخاب کنید.

به عنوان مثال، می توانید یک طلق خورشیدی را در قسمت بیرونی پنجره خود بچسبانید که اشعه UV را تا 22? کاهش می دهد. لمینت ها و طلق ها همچنین عایق صدا و عملکرد آکوستیک را افزایش می دهند.